EDZÉSTERV – FUTBALLKONDÍCIÓ ÉS TAKTIKA

EDZÉSTERV - FUTBALLKONDÍCIÓ ÉS TAKTIKA

A mérkőzések eredményes teljesítéséhez a játékosoknak a lehető legjobb állapotban kell lenniük mind fizikai, mind mentális, mind technikai és taktikai szempontból. A következő anyagban erre szeretnék segítséget nyújtani minden edzőkollégának, hogy miképpen lehet az edzéseken olyan követelmények elé állítani a játékosokat, ami igazán szolgálja a mérkőzésen előforduló játékszituációkat. 
Mint tudjuk a labdarúgás a döntéshozatalok játéka. A következő gyakorlatokban a játékosoknak állandó nyomás alatt kell a lehető leggyorsabban a legjobb döntéseket meghozniuk és ezeket jól kivitelezni technikailag. Ezen kívül a játékosok közötti kapcsolatok, a kommunikáció is erősödik, valamint az egyéni-, csoport- és csapatrész taktikai feladatokat is gyakorolják, amivel folyamatosan fejlesztjük a saját játékunkat.
Az edzéscélok mellé egy-egy mérkőzésen előforduló jelenetet, játékhelyzetet is tettem, hogy érzékeltessem miért van jelentősége annak, hogy mindig a mérkőzéseken előforduló játékhelyzeteket gyakoroltassunk a játékosokkal.

AZ EDZÉS FŐ CÉLJA:
– Futballkondíció fejlesztése.
– Játékfelépítés védő zónából 1-4-4-2, 1-4-2-3-1-es felállásban.

EGYÉB CÉLOK:
– Átmenetek a játékban.
– Egyéni-, csoport- és csapatrész taktikai feladatok gyakorlása.
– Játékosok közötti kapcsolatok beidegzése.
– Játékosok közötti kommunikáció, összhang javítása.

EDZÉS IDŐ: 100 perc
LÉTSZÁM: 14+2 fő
MÓDSZER: anaerob laktacid
INTENZITÁS: magas

BEMELEGÍTÉS (20 perc): 
– Aktiválás mini banddel, dinamikus nyújtások.
– Dinamikus láberő és koordinációs feladatok (gátak, karók között, koordinációs létrában).

CÉL 1 (25 perc): Futballsprintek 1:1 ellen.
– Cél: gyors reakció, gyors megindulás, pontos technikai megoldás. 
– Ismétlésszám/pihenőidők: 6×5 m/30 másodperc, 4×15 m/45 másodperc, 2×25 m/60 másodperc.
– Leírás: A játékosok párban helyezkednek el egymás mellett az ábra alapján. A támadó játékos mindig 1-2 méteres, előnyösebb helyzetből indul. Edzői jelre indulnak a játékosok. A támadó feladata pontos mélységi átadással gólszerzés a kiskapuba, a védő feladata pedig ennek a megakadályozása, lehetőség esetén labdaszerzési kísérlet.
– Szervezés: két csoportban, két oldalon.
– Megjegyzés: Mérkőzés szituáció az 1. fotón.

CÉL 2 (20 perc): 4:3+Joker elleni játék.
– Cél: játékfelépítés védő zónából a szélső területeken. Kapus, szélső védő, belső védő, belső középpályás kapcsolatok, összjáték kialakítása, erősítése.
– Pálya: 35×20 m, két oldalon szélső zónákban.
– Idő: 6-8×1 perc, pihenőidő: 1 perc 30 másodperc.
– Támadó csapat (zöld) feladatai: játékfelépítés, labdakihozatal széleken, gólszerzés a kiskapukra. Labdavesztés után cél a kapu megvédése, a támadási irányok lezárása.
– Védekező csapat (piros) feladatai: támadó pressing alkalmazása, szabad labdakihozatal megakadályozása, labdaszerzésből átmenet támadásba, gólszerzés.
– Szervezés: két csoportban, két oldalon. Egyik oldalon megy a játék, a másik oldalon lévő csoport pedig pihen.
– Megjegyzés: Mérkőzés szituáció az 2. fotón.

CÉL 3 (20 perc): 5:5+2-2 mélységi támogató céljátékos elleni játék.
– Cél: játékfelépítés védő zónából a pálya tengelyében. Kapus, belső védők, belső középpályások kapcsolata, összjáték kialakítása, erősítése. Támadók mélységi megjátszása, támogatása, befejezések.
– Pálya: 40×25 m a pálya tengelyében.
– Idő: 7×2 perc (minden játékos 5x játszik aktívan), pihenőidő: 1 perc.
– Támadó feladatok: játékfelépítés tengelyben, támadók mélységi megjátszása, támogatása, gólszerzés. Labdavesztés után visszatámadás, majd a kapu megvédése, a támadási irányok lezárása.
– Védő feladatok: pressing alkalmazása, ellenfél nyomás alá helyezése, együttes védekezés alapelveinek betartása, labdaszerzésből átmenet támadásba, gólszerzés.
– Szervezés: cserék szervezése a játékosok beszámozásával (1-2-3-4, 5-6-7-1, 2-3-4-5, 6-7-1-2, 3-4-5-6, 7-1-2-3, 4-5-6-7).
– Megjegyzés: Mérkőzés szituáció az 3. fotón.

CÉL 4 (10 perc): 8:8 elleni taktikai játék.
– Cél: játékfelépítés védő zónából szélen és tengelyben. Csapatrészek kapcsolata, csapatjáték gyakorlása.
– Pálya: teljes félpályán.
– Idő: 1×8 perc, pihenőidő: 2 perc.
– Felállási formák: 1-4-2-1, 1-2-4-1/1-2-4-1, 1-2-2-3.
– Támadó feladatok: játékfelépítés, összjáték kialakítás, helyzetteremtés, gólszerzés. Labdavesztés után visszatámadás, majd a kapu megvédése, a támadási irányok lezárása.
– Védő feladatok: pressing alkalmazása, ellenfél nyomás alá helyezése, együttes védekezés alapelveinek betartása, labdaszerzésből átmenet támadásba, gólszerzés.
– Megjegyzés: Mérkőzés szituáció az 4. fotón.

LEVEZETÉS (5 perc):
– edzés értékelése, hibák javítása, stretching.

Készítette: VARGA BALÁZS (UEFA “A”)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük